Voorbeeld campagnes ter inspiratie

In de 6 jaren dat ik inmiddels me uitsluitend focus op CRM, databases en e-mailmarketing zijn er veel verschillende projecten en acties bedacht om het resultaat van de mailingen te verbeteren of om de maillijst te laten groeien. Leuke verjaardagscampagnes waarbij de jarige uit 4 gratis e-books een keuze kan maken, een inspirerende campagne waarin je in 5 dagen vanalles leert over wat kleur met je leven doet, of hoe je voortaan zonder stress aan het werk kunt. Dankzij het versturen van persberichten via e-mailsoftware in plaats van met Outlook wordt exact gemeten wie wel en niet iets met de gegevens doet en dat kun je als verstuurder ook zien.

Zodoende kunnen ze telefonisch contact opnemen als blijkt dat een belangrijk perscontact al meer dan een half jaar geen enkel persbrericht opent. Mailen naar je klanten of relaties kan veel aanvullende kennis 0pleveren. Mits je alles goed vastlegt en rapportages regelmatig uitpluist.  Maar al scoren je mailtjes goed, vaak leest meer dan 60% van de ontvanger je bericht niet eens. En als 7% klikt in je mail doe je het al aardig goed. Maar je wilt niet middelmatig presteren, je wilt het beste uit je database halen. En je resultaten verbeteren kan vrijwel altijd.

Graag laat ik je een aantal projecten zien ter inspiratie. Soms is een oplossing vrij simpel te realiseren. Soms is de uitdaging iets groter. Het zijn een aantal voorbeelden van campagnes of acties die je kunt ondernemen om je scores te verhogen.

  • Krijg je bijvoorbeeld wel veel sitebezoek maar verzamel je nog geen of onvoldoende e-mailadressen?
  • Twijfel je of mensen geld willen betalen voor een cursus via e-mail?
  • Opent meer dan de helft jouw nieuwsbrief niet?
  • Wat is het resultaat van een reactiveringscampagne?

Laat je inspireren en bekijk ondeerstaande projecten. Vind je het ook daarna nog lastig om keuzes voor jezelf te maken? Plan een bel- Skype- of lunchafspraak.

Jouw project hier ook bij? Ik hoor graag tegen welke uitdagingen je aanloopt!

Deel deze pagina:
Deze website maakt gebruik van anonieme cookies voor analytische doeleinden en er kunnen cookies van derden worden geplaatst bij het doorklikken naar andere partijen of het bekijken van video's.