Open ratio verhogen? Test met je afzendernaam

Weet je dat de afzendernaam naast de onderwerpregel bijzonder bepalend is of iemand de e-mail opent of niet en daarmee dus de open ratio beïnvloedt?
Een paar jaar geleden startte de trend dat je opeens een mailtje kreeg van Anna. Als je weet dat Anna vaak in de top 10 favoriete babynamen zit, is de kans dus groot dat je een Anna kent. En daardoor is de kans groter dat je de mail opent.
Sindsdien zijn bedrijven dit gaan omarmen, maar steeds vaker zie ik de echte namen terugkomen. Vaak onbekende namen en af en toe zelfs 2 namen én de bedrijfsnaam. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het effect ervan is, omdat dit zelden getest wordt met een A/B test.
Toch is het de moeite waard om dit zelf wel te gaan testen. Kom je betrouwbaarder over met je bedrijfsnaam, een combinatie ervan, en zet je dan je naam of bedrijfsnaam eerst?
Probeer er eens mee te spelen. Kijk wat het effect is. Heb je een iets groter bedrijf waarbij de kans groot is dat de nieuwsbrieflezer niet alle medewerkers kent? Dan kun je ook gerust een meisjes- of jongensnaam uit de Top10 kiezen en eens kijken wat dat voor effect geeft!
Mocht je verschil merken? Laat het me weten! Ik hoor graag wat het effect ervan bij jou is. Gewoon omdat ik dat leuk vind, want een bij een ander hoeft jouw tactiek helemaal niet te werken!
Wil je de open ratio verhogen? Test welke afzendernaam voor jouw nieuwsbrief het beste werkt. Je bedrijfsnaam, je eigen naam, een combinatie of een populaire naam.