25 oktober 2023

Wat is StarStake en waarom is het erg interessant en revolutionair voor creators, merken en fans?Ontdek waarom StarStake voor iedereen interessant is

StarStake is een platform dat sterren, creators en merken helpt om klanten en (super)fans voor het leven op te bouwen.

Dit is de kortst mogelijke uitleg, die zegt voor wie het is en wat het doel is. Maar het zegt ook bijna niets, behalve dat StarStake het HOE biedt 😊 . Ik ben ervan overtuigd dat StarStake hetzelfde potentieel heeft als grote merken als Apple, Google, Amazon en AliExpress. Lees verder om te ontdekken waarom!

Als ik kijk naar de technologie, het feit dat iedereen het kan gebruiken (we zijn allemaal klanten) en zie dat het bijna vanaf nul is ontwikkeld, en met mijn marketingachtergrond, kan ik eerlijk zeggen dat dit verreweg de meest complete, doordachte en nieuwste technologie is die er op de markt is om bedrijven en sterren in contact te brengen met hun klanten en fans en ze echt het volledige inzicht te geven over wie de grootste fan echt is, door alle gegevens op één plek te hebben. Voor marketeers is dit bijna de hemel, haha. Van sales funnel tot persoonlijk contact met fans, webpagina, verkoop en zelfs klanten/fans een bericht sturen. Alle andere funnelplatformen zoals Clickfunnels, Kajabi en Katra kunnen de prullenbak in, als ik de berichten van de oprichters goed begrijp.

StarStake is een volledig geïntegreerd platform met talloze opties en functies.

En voor degenen die zich bezighouden met crypto, zal deze definitie je waarschijnlijk bevallen:

StarStake is de eerste op NFT gebaseerde royaltymarktplaats die ‘s werelds grootste creators samenbrengt met fans en consumenten en zo nog grotere kansen te bieden.

Missie StarStake

Starstake opent nieuwe handels- en interactiemogelijkheden voor creators en merken om complete digitale economieën op te bouwen via de gespecialiseerde functies van hun NFT’s. StarStake geeft merken de vrijheid om hun NFT’s te ontwerpen en te presenteren met ongelimiteerde bruikbaarheid en personalisatie.

De toekomst gaat niet over controle, het gaat over toegang!

WAAROM IS STARSTAKE NOODZAKELIJK?

Ten eerste is Sheng Belmonte, de vrouw van oprichter Chris Hawk, een artiest en ik denk dat we allemaal weten hoe de muziekindustrie is voor muzikanten. Platenmaatschappijen knijpen de artiest uit, waardoor de artiest minder krijgt dan hij verdient. Zelfs managers die de artiest vertegenwoordigen, nemen een flink aandeel van de omzet. Dus al met al krijgt de maker, de creator, de artiest, steeds minder. Maar als je eenmaal een contract hebt getekend voor een x aantal jaren, is het bijna onmogelijk om onder dat contract uit te komen.

Tweede reden: in deze tijden is Social Media hot. En bijna iedereen gebruikt het. En ook al hebben we allemaal genoeg van de grootste zoals Facebook, Instagram, YouTube en Twitter, we blijven het bijna allemaal gebruiken, ondanks de opkomende alternatieven. Maar sterren en bedrijven realiseren zich heel goed dat ze bijna NIETS weten over hun volgers en fans. Ze zien misschien het geslacht, de regio en de leeftijdsgroep van hun publiek, maar dat is het wel zo’n beetje. En omdat ze meestal verkopen via (externe) winkels, online en in het echt, krijgen ze nog steeds GEEN gegevens over hun klanten. Want als je het nieuwste album van je favoriete ster koopt, of je koopt de nieuwste gadget, dan weet de fysieke winkel nog steeds niets over jou, de online winkels een beetje. Maar de ster of het merk dat het product heeft gemaakt, weet nog steeds niets. Dat maakt ze kwetsbaar!

Daarom heeft marketing cash-back uitgevonden, om te weten wie hun product waar heeft gekocht. In ruil voor het delen van die informatie, krijgt de klant bijv. geld terug of een tegoedbon, of verlengde garantietijd.

Maar sinds 2020 wordt het steeds duidelijker dat de bedrijven achter deze grootste sociale mediaplatforms erg streng zijn over de inhoud die wordt geplaatst. Zelfs als het maar een mening is, kan het account een penalty krijgen waardoor het een paar uur niets kan doen op hun account, of het account kan zelfs helemaal verwijderd worden. De maker heeft dan weer NIETS.
De bedrijven hebben dus alle macht.

Derde reden: als bijvoorbeeld YouTube zijn algoritmes verandert in waar advertenties worden getoond, kan het uitdraaien op een complete ramp. Sommige vloggers verloren van de ene op de andere dag al hun inkomsten door deze veranderingen. Sommigen moesten zelfs een baan zoeken om rond te komen! En omdat de vloggers niets weten over de mensen die hun video’s bekijken, kunnen ze echt niet in contact komen met hun publiek, anders dan maar weer een andere video plaatsen. Maar als hun belangrijkste bron advertenties zijn, en geen product om te verkopen, dan zijn ze ten dode opgeschreven! En wederom ligt de macht buiten de creator.

En Chris Hawk wil dat veranderen. De macht teruggeven aan de maker. JA, er is zelfs een managerrol mogelijk, die meerdere artiesten kan vertegenwoordigen, maar de artiest zelf moet het account openen. Niemand kan dat voor hem of haar doen. Dit is nodig, want wat er ook gebeurt… zij zijn en blijven zelf eigenaar van hun account én dus van hun producten/diensten/klanten/fans.

Ik ben het helemaal eens met Chris Hawk dat de creators alle controle moeten hebben over wat ze doen en weten wie hun klanten en fans zijn.

Mijn visie en waarom ik denk dat StarStake de wereld zal veroveren

Zelf heb ik me van 2012-2020 gespecialiseerd in e-mailmarketing. En ja, ik hoor je denken: dat is uit… Maar in Europa is het dat zeker niet. En in het algemeen is het nog steeds de makkelijkste en beste methode om rechtstreeks in contact te komen met je volgers en klanten. Hen informeren wat het laatste nieuws is, welke actie er is, enz. En bij e-mailmarketing is het eenvoudig om bij te houden of en waarop iemand heeft geklikt. En laten we zeggen dat het een nieuwsbrief over vakantie is. En je klikt op een bestemming, dan kan die bestemming in de database worden opgeslagen als iets waarin je geïnteresseerd bent en waarvan je meer te zien krijgt. Zo wordt de inhoud van de nieuwsbrief relevanter.

Ook al kan een bedrijf zijn winkel toevoegen aan zijn e-mailmarketing, aankopen die buiten die winkel worden gedaan,

zijn nog steeds onbekend. En ze hebben nog steeds geen idee of ze je volgen op Social Media of ergens anders.

Ik kan echt zeggen dat het onmogelijk is om een 360 graden beeld van klanten te krijgen. En ook al hebben sommige mensen het gevoel dat big brother je in de gaten houdt, het combineren van alle verschillende databases om dat 360 graden beeld te krijgen is bijna onmogelijk, weet ik uit ervaring! Het vergt zoveel werk, dat geen enkel bedrijf die investeringen zal doen.

Het beste van e-mailmarketing is echter dat het bedrijf eigenaar is van de e-mailadressen en niet van Mailchimp of MailerLite of zo. Een bedrijf kan altijd van software veranderen! Een maker kan dus altijd in contact blijven met zijn fans.

En daarom ben ik zo ontzettend enthousiast over de lancering van StarStake. Want dit geeft merken en makers echt de kans om een heel stuk dichter bij dat 360 graden beeld van hun klanten en fans te komen. Omdat ze heel veel opties bieden (webpagina, salesfunnel, shop, fanscore, fans belonen, automatische royaltyadministratie, vergoedingen voor management, eigen cryptogeld creëren via Bucks. En natuurlijk wordt alles gemonitord! Dus veel overzichten en manieren om fans te betrekken.

StarStake is een web 3.0 state of the art platform dat sterren en merken de mogelijkheid biedt om in contact te komen met hun klanten en ze te veranderen in superfans. En de makers weten wie hun klanten en fans zijn door hun acties binnen StarStake.

Natuurlijk is dit even wennen. En het overschakelen van activiteiten naar een ander platform vergt altijd meer dan alleen het openen van een account. Maar na verloop van tijd, en ik denk dat ditkeer de adoptieperiode korter zal zijn, zullen zowel makers/merken als fans zien hoe het werkt, wat de voordelen zijn en het toepassen in hun strategie. Ik weet het zeker!

Welke STERREN en MERKEN bedoelt StarStake?

 

StarStake is er echt voor iedereen die iets maakt, creators.
Hierbij een overzicht welke sterren bijvoorbeeld graag gebruik maken van Starstake:

  • Auteurs
  • Vloggers
  • Podcasters
  • Muzikanten
  • Visual Artists
  • Game ontwikkelaars
  • Coaches
  • Experts
  • Uitvinders
  • Influencers
  • Atleten
  • Wetenschappers
  • Modellen
  • Fotografen
  • Sprekers
  • Architecten
  • Kunstenaars
  • Ontwerpers

Hoe start je als CREATOR of MERK?

Zelfs als je 0 ervaring hebt met crypto, zal het gemakkelijk zijn om een wallet te openen. Van wat ik van Chris heb gehoord, zal StarStake hun eigen wallet gaan aanbieden. En ze bieden daar ook een proces voor hoe je dat kunt doen. Ze hebben heel veel tijd en energie gestoken in video’s met handleidingen.

Het voordeel van crypto en het hebben van een wallet is, is dat het anoniem is!

Door het gebruik van een (crypto)wallet is StarStake ook een gedecentraliseerd platform en creëert het zijn eigen gedecentraliseerd economisch systeem. Nog een groot voordeel van het gebruik van StarStake: Geen gebruik meer van Paypall, Stripe of andere betaalsystemen, die het geld eerst voor je vasthouden en soms niet eens alles overmaken(!).

Zodra de betalingen zijn gedaan, zit het geld direct in je wallet. Kosten zijn al afgetrokken, dus wat je ontvangt, is van jou! En als artiest kun je zelfs een manager toevoegen aan je account en instellen hoeveel % van de vergoeding hij/zij ontvangt voor zijn/haar werk. En je kunt zelfs fans belonen voor hun acties die je helpen promoten en verkopen.

Hoe start je als FAN

Voor zover ik Chris heb horen uitleggen in recente video’s, hebben fans geen crypto wallet nodig om te beginnen. Echter, op de website van vandaag, nog voor de officiële lancering, hoort deze stap er wel bij:

We weten het pas zeker na de lancering en ik zal deze blog zonodig aanpassen.

Alle voordelen op een rijtje:

Voor Creators en Merken:

✔ All-in-one platform
✔ Voor producten (digitaal en fysiek) en diensten
✔ Geen andere webshops nodig, je kunt alles zelf verkopen
✔ Al je berichten worden bij de klant/fan afgeleverd. Geen algoritmes die bepalen of je bericht wel of niet wordt getoond!
✔ Eigen financiële omgeving
✔ (Royalty) Administratie volledig geregeld
✔ Management optie, zodat een creator dit ook aan iemand anders kan overlaten
✔ Allerlei manieren om interactie aan te gaan met (potentiële) klanten en fans
✔ Beloningssystemen voor loyalty
✔ Dashboard boordevol inzichten op alle gebieden
✔ Personaliseren en aanpassen is uiteraard helemaal mogelijk
✔ Geen financiële overdracht van gegevens aan derde partijen (als overheden)
✔ Door het ontwerpen van je eigen geld met NFTBucks, die fans kunnen kopen en mee betalen, verdien je ook
✔ Geen platenmaatschappij of manager meer nodig, je kunt nu alles zelf
✔ Alle macht en controle komt weer bij de Creator, Sterren en merken te liggen

Voor Fans:

✔ Elk bericht van je favorieten Ster, Creator of Merk ontvang je (er is geen algoritme die bepaalt of je iets wel of niet te zien krijgt, als jij iemand volgt, ontvang je zijn/haar nieuws
✔ Koop rechtstreeks producten (digitaal/fysiek) en diensten bij jouw Ster, Creator en Merk
✔ Ontvang exclusieve aanbiedingen
✔ Je kunt worden beloond voor het delen van bijvoorbeeld nieuws of de laatste song
✔ Beloningen ontvang je rechtstreeks in je account
✔ Rechtstreeks contact mogelijk met je favoriete Ster, Creator en Merk
✔ Je hebt inzicht in je fanscore via het dashboard en kunt zelf deze score beïnvloeden en laten zien dat je een superfan bent!
✔ Bij ticketverkoop niet langer meer de kans dat bedrijven tickets opkopen
✔ Met NFTBucks kun je betalingen doen binnen StarStake, koop je dit ‘geld’ van je favoriete Ster, Creator of Merk dan steun je hem/haar nog eens extra.
✔ Door je Ster, Creator of Merk via StarStake te volgen en aankopen te doen, zorg je ervoor dat ze zelf veel meer verdienen dan als dit via andere platformen gaat. Met elke aankoop, deelactie oid steun je ze rechtstreeks en niet een tussenpartij

Ik hoop dat je na dit lezen de toegevoegde waarde van StarStake ziet:

> Dat het je als Ster, Creator en Merk de mogelijkheid geeft, daadwerkelijk contact met je klanten en fans te hebben, los van algoritmes. En dat alle data weer van jou is.

> Dat het je als Fan de kans geeft om daadwerkelijk contact te hebben, om te laten zien dat je echt een grote fan bent (en dat niet alleen maar zegt) en dat je je Ster, Creator en Merk veel meer laat profiteren door rechtstreeks bij hun te kopen en de marge niet aan de tussenhandel geeft.

Je kunt alvast een gratis account aanmaken. Als creator en/of als fan:

https://www.starstake.com

Andere artikelen die je wellicht interessant vindt

Crypto voor beginners

6 november 2025 Crypto voor beginners In 2020, nog voor ons vertrek, ging ik deel uitmaken van een klein groepje Engelsen die naar Portugal wilden en hun geld met crypto verdienden. Ik wist NIETS van crypto. En toen ik eens iets vroeg, begreep ik NIETS van wat ze zeiden. Ik zei: 'Ik hoor Engelse woorden,

Wat is het Changemaker Project?

6 november 2024 Wat is het Changemaker Project? Het Changemaker Project heeft als doel dat alle mensen die werken aan een nieuwe aarde, de benodigde, en tot dan toe ontbrekende, financiële middelen ontvangen om hun projecten te realiseren, danwel mee te kunnen helpen bij de realisatie, zonder dat iemand zich zorgen hoeft te maken over

StarStake uitleg voor merken, artiesten, vloggers creators en meer

21 mei 2024 StarStake uitleg voor merken, artiesten, vloggers, creators en meer Vertrouw je op sociale mediaplatforms om je boodschap over te brengen, betaal je enorme bedragen aan advertenties en weet je niet wie je klanten zijn? StarStake geeft de macht en controle terug aan merken en makers, zodat ze hun eigen economie kunnen creëren

Word een StarStake Agent en/of Manager

12 maart 2024 Word een StarStake Agent en/of Manager Maak deel uit van een revolutionaire beweging. StarStake biedt 's werelds eerste 'fanmachine', waar merken en sterren hun klanten in loyale superfans kunnen veranderen, door BrandClubs te maken, hun producten en diensten aan te bieden en op basis van activiteiten te ontdekken of iemand echt fan

:Hilleen;

Reageert meestal binnen een uur

Hai, Welkom! Klik op het icoon om me een bericht te sturen via Telegram!