Je stuurt al een poosje een nieuwsbrief, maar je bent niet tevreden over de resultaten. Openen veel mensen de mail niet? Heb je veel soft-bounces (dan komt de mail niet aan, maar klopt het e-mailadres wel)? Wordt er te weinig besteld vanuit je nieuwsbrief, of wordt er weinig geklikt? Een nieuwsbrief is voor veel ondernemers een instrument waarvan ze weten dat het succesvol zou moeten zijn, maar vaak is er te weinig kennis om er echt resultaat mee te behalen. Dat is jammer!

Profiteer van de kennis van een professional, waarna jij ook over die kennis beschikt. Investeer eenmalig, zodat je voortaan weet hoe je kunt analyseren en optimaliseren.

Wat ga ik voor je doen?

Het optimaliseren van de resultaten van je huidige nieuwsbrief begint bij het analyseren van je huidige cijfers. Hiervoor ontvang ik graag een export van de rapportages van je mailingen, danwel een inlog tot het e-mailsysteem dat je gebruikt zodat ik daar de cijfers kan vinden. Afhankelijk van hoe lang en vaak je mailt beoordeel ik alle mailtjes van de afgelopen 6-12 maanden.

Na de analyse vergelijk ik je cijfers met de benchmark. Wat doen andere branches én wat doet je eigen branche in vergelijking met jou? Waar liggen afwijkingen? Ik breng het voor je in kaart en geef ook aan naar welke cijfers je moet kunnen groeien.

Positieve afwijkingen betekenen dat je het beter doet dan het gemiddelde bedrijf. Negatieve afwijkingen wil zeggen dat je het slechter doet dan het gemiddelde bedrijf. Juist in het laatste geval kan ik goed bekijken welke cijfers achterlopen, ik kan je malingen erbij pakken en oorzaken benoemen. Vervolgens geef ik advies hoe je de impact van de mail kunt verhogen.

Denk hierbij aan onderwerpregel, afzendernaam, afzender e-mailadres, of je de juiste instellingen hebt om de mail niet als spam te laten aankomen, of het doel van je nieuwsbrief duidelijk is, hoe de lengte is, het aantal onderwerpen, kleurgebruik etcetera.

Het is aan jou om de aanbevelingen op te volgen. Als je de aanbevelingen goed opvolgt, moet je een (flinke) verbetering van de cijfers gaan zien. Er volgen daarom 2 follow-up momenten. Een na 3 maanden en een na 6 maanden. Dan bekijk ik opnieuw de scores zodat we ook tussentijds nog kunnen bijsturen. Je leert hierdoor zelf wat werkt en hoe je betere resultaten haalt.

LET OP 1: Mocht nu blijken dat je het al heel goed doet en dat er weinig verbetering is te behalen, dan kun je ervoor kiezen op dat moment te stoppen. Je betaalt dan slechts € 395.

LET OP 2: Met de voorgestelde aanpassingen MOET je nieuwsbrief (beduidend) beter gaan scoren. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn, dan ontvang je €250 terug.

LET OP 3: Wil je niet zelf experimenteren, dan kan je ook het nieuwsbriefabonnement van 6 maanden afnemen, waarbij ik 2x per maand een nieuwsbrief voor je maak. Nadeel is dat je de kennis van de aanpassingen niet zelf leert, maar dat je wel kunt voortborduren op beter scorende mailingen.

Ik kijk in elk geval naar deze cijfers:

Bounce ratio

% mailadressen dat niet meer klopt

Open ratio

% mailtjes dat geopend wordt

Click Trough Ratio (CTR)

% kliks t.o.v. afgeleverde mailtjes

Click to Open (CTO)

% kliks t.o.v. geopende mailtjes