Aantal nieuwsbrief aanmeldingen met 90% verhogenHoe informeer je je websitebezoekers dat er nieuwe artikelen zijn verschenen?

Project Inspirerend Leven
Als je als website veel bezoek hebt, dagelijks meerdere nieuwe artikelen online plaatst is de uitdaging: hoe zorg ik ervoor dat mensen weten dat en welke nieuwe artikelen er zijn gepubliceerd?

Uitdaging

Met maar liefst meer dan 100.000 unieke bezoekers per maand, weet Inspirerend Leven duidelijk content te maken en publiceren waar interesse voor is. Misschien volgen ze het platform op Facebook of Instagram, maar dankzij de algoritmen is het maar de vraag of ze je post gaan zien. Onderzoek heeft uitgewezen dat slechts 2-8% van social media volgers daadwerkelijk je post gaat zien. Hoe zorg je ervoor dat die bezoekers weten dat er een nieuw bericht is geplaatst?

Oplossing

De meest makkelijke, goedkope en snelste manier is het versturen van een nieuwsbrief. De nieuwsbrief van Inspirerend Leven scoort qua open ratio (de verhouding tussen het aantal verstuurde nieuwsbrieven én het aantal geopende nieuwsbrieven), waardoor minimaal 40% de nieuwsbrief leest. Een hogere attentiewaarde is met geen enkel andere tool te bereiken! Dus hebben we ingezet op het vergroten van het aantal nieuwsbriefinschrijvingen. Met hulp van de ESP (E-mail Service Provider) die ze gebruiken heb ik een pop-up voor ze gemaakt in de stijl van de site. Die standaard oppopt als een bezoeker op de site komt. En hoe irritant sommigen dit ook vinden, dit is een zeer beproefde methode om mensen 1. te informeren dat je een nieuwsbrief hebt en 2. snel en simpel aan te laten melden. De popup heeft extra instellingen waardoor ik bijvoorbeeld kan instellen dat de popup na 10 seconden op de site wordt getoond, of na een x aantal pagina’s te hebben bezocht. En 1x per bezoek of maar 1x in totaliteit.

De meest makkelijke, goedkope en snelste manier is het versturen van een nieuwsbrief. De nieuwsbrief van Inspirerend Leven scoort qua open ratio (de verhouding tussen het aantal verstuurde nieuwsbrieven én het aantal geopende nieuwsbrieven), waardoor minimaal 40% de nieuwsbrief leest. Een hogere attentiewaarde is met geen enkel andere tool te bereiken! Dus hebben we ingezet op het vergroten van het aantal nieuwsbriefinschrijvingen. Met hulp van de ESP (E-mail Service Provider) die ze gebruiken heb ik een pop-up voor ze gemaakt in de stijl van de site. Die standaard oppopt als een bezoeker op de site komt. En hoe irritant sommigen dit ook vinden, dit is een zeer beproefde methode om mensen 1. te informeren dat je een nieuwsbrief hebt en 2. snel en simpel aan te laten melden. De popup heeft extra instellingen waardoor ik bijvoorbeeld kan instellen dat de popup na 10 seconden op de site wordt getoond, of na een x aantal pagina’s te hebben bezocht. En 1x per bezoek of maar 1x in totaliteit.

Resultaat

Het resultaat is verbluffend. In 9 maanden tijd is het aantal nieuwsbriefaanmeldingen bijna verdubbeld. Maar liefst 90% nieuwe aanmeldingen (inclusief de afmeldingen en bounces – mailadressen die niet meer werken). Voor een platform dat al 10 jaar bestaat is dat een bijzondere prestatie. En zo zie je dat succes soms in heel kleine en simpele dingen zit.

Een bijkomend voordeel van het vergroten van het aantal nieuwsbriefinschrijvingen is, dat er via de nieuwsbrief weer meer mensen artikelen op de site lezen en het sitebezoek weer omhoog gaat. Een mooie opwaartse spiraal!

  • In 9 maanden tijd 90% meer nieuwsbriefontvangers dankzij een aanmeldpop-up
  • Op dit moment is 10% van het aantal maandelijkse bezoekers ook nieuwsbriefabonnee
  • Verhoging sitebezoek
  • Ontdekt dat een cadeautje bij de aanmelding bij deze doelgroep het aantal aanmeldingen verlaagde!
  • Aanmeldingen
Focus op waar jij goed in bent en laat anderen doen waar zij goed in zijn
Brittany Thompson
Wat zijn jouw doelen?

Plan een vrijblijvende afspraak in zodat ik met je mee kan denken hoe je je doel(en) kunt bereiken!

Hilleen heeft kennis van zaken, weet altijd leuke voorbeelden aan te dragen en vooral haar tomeloze enthousiasme voor emailmarketing maken haar tot een topadviseur!

Carmen
Marketing Professional, Ambo|Anthos Uitgevers

Deel deze pagina:

Deel deze pagina:
Deze website maakt gebruik van anonieme cookies voor analytische doeleinden en er kunnen cookies van derden worden geplaatst bij het doorklikken naar andere partijen of het bekijken van video's.