Welke software past bij jouw bedrijf?

Je bent goed op weg, je hebt een website en de klanten beginnen te komen en misschien begint de interactie op social media ook al te groeien. Je sitebezoek zie je al groeien (in Google Analytics). Maar hoe weet je nu wie op je site komt? Cookies zijn anoniem, dus je krijgt er geen naam en e-mailadres bij.

De beste manier om je sitebezoek te converteren is iets aan te bieden waarvoor de bezoeker op z’n minst een e-mailadres wil achterlaten. Dit kan een whitepaper zijn (een document met tips of een onderzoek) of een e-bookje in pdf vorm met een uitgebreid artikel over jouw thema, maar het kan ook een nieuwsbrief zijn! Vanuit een document kun je een serie mailtjes opstarten waarbij je in bijv. 4-7 mailtjes aangeeft waar ze verder voor bij je terecht kunnen. (En natuurlijk vraag je in het laatse mailtje om de opdracht!). En bij een nieuwsbrief heb je een regelmatig contactmoment om top of mind te blijven.

Ben jij al begonnen met e-mailingen? En welk programma kies je of heb je gekozen? Mailchimp is de afgelopen jaren veel in opkomst gekomen, maar is GRATIS de enige reden waarom je voor dit programma zou kiezen of hebt gekozen?

Het maken van een keuze gaat in mijn ogen verder dan dat. Ik heb inmiddels 2 grote keuzetrajecten en implementaties gedaan. En ondanks dat soms een programma geweldig lijkt, kunnen er toch elementen zin waarom het kan het toch niet het juiste programma zijn voor jouw bedrijf. Doordat de dingen die je wilt, toch niet blijken te kunnen, of alleen met een upgrade.
Of het versturen van mailtjes is zo duur, dat je uiteindelijk veel duurder uit bent.

Ik heb daarom acht punten op een rij gezet die je keuze beïnvloeden.

8 punten om op te letten bij de keuze van je e-mailsoftware

Taal van de software

In welke taal is het programma? En begrijp je technische woorden in die taal?

Kosten doorrekenen

Soms worden prijzen gebaseerd op het aantal e-mailadressen in je database, soms op het aantal verstuurde mailtjes en soms een combinatie van die twee. Daarnaast kunnen er vaste kosten zijn.

Formulieren maken & publiceren

Hoe makkelijk maak je formulieren met de velden die je wilt vragen? En hoe plaats je die op je website? Je wilt bezoekers niet van je website wegleiden.

Campagnes makkelijk te maken

Een campagne begint met een trigger (via een formulier), waarna een of een serie mailtjes en activiteiten automatisch plaatsvindt. Hoeveel is mogelijk? En hoe makkelijk zijn campagnes te maken?

Flexibele en mobielvriendelijke template(s)?

Zijn er gratis templates inbegrepen? Is je nieuwsbrief/bericht makkelijk voor het doel aan te passen? Kun je experimenteren met kleuren? Is de template mobielvriendelijk?

Koppelingen beschikbaar?

Heb je een webshop waarvoor je e-mailmarketing wilt inzetten? Of gebruik je een CRM-pakket, of wil je formulieren op je site hebben zodat bezoekers na aanmelding door kunnen gaan met het sitebezoek?

Updates inbegrepen

Een programma wordt altijd doorontwikkeld. Moet je voor updates betalen of zijn ze inbegrepen in de prijs?

Spam maatregelen?

Een server wordt altijd gedeeld met andere bedrijven. Als zij er een chaos van maken, wordt jouw mail ook slechter afgeleverd. Welke e-mailadres ziet de ontvanger?

Ik help je met:

Wensen bepalen

Wat vind jij belangrijk? Waar moet iets aan voldoen? Wat wil je met het programma kunnen doen? Het begint met inventariseren.

Bestel mijn begeleiding online

Pakketten vergelijken

Welke programma’s voldoen aan zoveel mogelijk wensen? En wat zijn de onderlinge verschillen? Wat is vevolgens belangrijk?

Bestel mijn hulp online

Implementeren

Nadat de keuze is gemaakt moet het programma ingericht worden. Denk aan een template, formulieren, campagnes en het eventueel overhevelen van de huidige database. Ik laat je pas los als je echt mailt. 

Laat je beleiden in dit traject

Ja, je wilt graag hulp bij het kiezen van de juiste softwareIk begeleid je helemaal tijdens het keuze- en implementatietraject en laat je pas los als je daadwerkelijk mailt!

Laat me je bellen

Kies zelf een passend moment in mijn online agenda, of vul dit formulier in. Ik bel je binnen 24 uur terug

Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.

Deel deze pagina:
Deze website maakt gebruik van anonieme cookies voor analytische doeleinden en er kunnen cookies van derden worden geplaatst bij het doorklikken naar andere partijen of het bekijken van video's.